Lékárna Bruska  Praha 6
233 335 115

Proces umístění klienta do domova pro seniory

13.04.2022

Přinášíme vám rozhovor s Mgr. Klárou Buttovou, vedoucí sociální pracovnicí domova pro seniory Sue Ryder, která má mimo jiné na starost také evidenci žádostí. Přečtěte si, jak ze zkušeností neziskové organizace Sue Ryder proces umístění klienta funguje a v čem se může lišit od jiných zařízení. 

Dříve, než se začneme bavit o prvním kontaktu, řekněme si, kdy je vhodné žádost do domova pro seniory vlastně podat.

Doporučuji situaci řešit s předstihem, v rámci vyššího věku je vždy jistota již mít alespoň podanou žádost a jen nečekat, až se stane např. nějaký úraz. Obecně je čekací doba do domovů pro seniory spíše delší, tak je na místě být prozíravý. Jakmile se snižuje soběstačnost seniora, je na čase otázku žádosti do domova otevřít, aby si s rodinou či blízkými řekli svoje očekávání a preference. 

Můžeme si více přiblížit cílovou skupinu, tedy pro koho jsou služby domova pro seniory vhodné?

V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám starším 65 let, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku a jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby.

Jak probíhá první kontakt?

Obrátit se na mne mohou žadatelé telefonicky, e-mailem nebo si domluvit osobní schůzku. Někteří žadatelé či jejich blízcí si vyhledají informace na našich webových stránkách a pak zavolají jen o doplnění informací, které jim nejsou jasné. Ve všech případech kontaktu si společně projdeme celou situaci a zjistíme, zda je domov pro seniory vhodným řešením situace seniora. Následně představím informace k podání žádosti, ale i informace o péči v našem domově, financování služby a o tom, co vše se děje před přijetím do domova, jaký proces žadatele čeká.

ČÍST CELÝ ČLÁNEK

 

 


« zpět